Hozzáférhetőségi eszközök

Markos Valéria – Dusa Ágnes
KAPOCS folyóirat, 2021/3-4. szám (36. oldal, kiadja a KINCS)


A fiatalok termékenységtudatosságának vizsgálata a pedagógusok tapasztalatai alapján

B E T E K I N T Ő

A fiatalok termékenységtudatosságát a pedagógusok szemszögéből vizsgáló fókuszcsoportos interjúelemzés eredményei azt mutatják, hogy az általános és középiskolás tanulók termékenységtudatossága, valamint a termékenységgel kapcsolatos tudása alacsony szinten áll. A kutatásban részt vevő pedagógusok diákjai és a megkérdezett szakemberek látókörében lévő tanulók jellemzően kevés információval rendelkeznek a szexualitással, termékenységgel kapcsolatban, de gyakori a dezinformációk terjedése is. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a fiatalok nem érzik időszerűnek a saját termékenységükkel, a jövőbeli gyermekvállalásukkal kapcsolatos kérdésekkel való foglalkozást. A pedagógusok és szakemberek szerint azonban fontos lenne minél korábban felvilágosítást nyújtani a fiatalok számára. A tanulmányban bemutatjuk azokat a javaslatokat is, amelyek az iskola és a család együttes közreműködésének lehetőségeit vázolják. [...]

Kulcsszavak: termékenységtudatosság, pedagógusok, szexuális nevelés, iskolai szerep, fiatalok


Examining Youth Fertility Awareness Based on Teachers' Experiences

A B S T R A C T

The results of focus group interviews analyzing youth fertility awareness from teachers' perspectives show that both primary and secondary school students have low levels of fertility awareness and knowledge. Students involved in the research and those under the supervision of the interviewed professionals generally have little information about sexuality and fertility, and misinformation is common. One of the main reasons is that young people do not see fertility or future parenthood as timely issues. According to teachers and professionals, it is important to provide early education. The study also presents recommendations on how schools and families can work together on this issue. [...]

Keywords: fertility awareness, teachers, sexual education, school role, youth


DOI hivatkozás CIKK LETÖLTÉSE