KAPOCS folyóirat, 2020/2. szám (23. oldal, kiadja a
KINCS)
Gyermeknevelési értékek
B E T E K I N T Ő
A tanulmány célja annak megvizsgálása, milyen szülői elvárások, elképzelések rajzolódnak ki a negyedik osztályos gyermekek szüleinek gyermeknevelési értékrendje alapján. A nevelési értékek vizsgálata az értékkutatások szélesebb spektrumába illeszkedik, ezért először röviden áttekintjük az értékek fogalmát. Később rátérünk az értékátadás folyamatára és a szűkebb értelemben vett nevelési értékekre, néhány fontosabb gyermeknevelési értékvizsgálat eredményére, melyek az empirikus vizsgálat alapját is képezik. [...]
Kulcsszavak: nevelési értékek, szülői elvárások, gyermeknevelés, értékátadás, empirikus kutatás
Parental Values in Child Rearing
A B S T R A C T
This study aims to examine what parental expectations and concepts emerge based on the value system of parents of fourth-grade children. The investigation of educational values fits into the broader spectrum of value research, so we first briefly review the concept of values. Later, we turn to the process of value transmission and the narrower concept of educational values, as well as some key findings of studies on child-rearing values, which form the empirical foundation of this research. [...]
Keywords:
educational values, parental expectations, child rearing, value transmission, empirical research