Hozzáférhetőségi eszközök

Pusztai Gabriella - Kovács Karolina Eszter
KAPOCS folyóirat, 2023/4. szám (42. oldal, kiadja a KINCS)


A családi életre nevelés nemzetközi kitekintésben

B E T E K I N T Ő

A családi életre nevelés azt a folyamatot jelenti, amelynek során az egyének és családok olyan ismereteket, készségeket és attitűdöket szereznek, amelyek szükségesek a család jóllétének biztosításához, valamint növeléséhez. Ez egy olyan oktatási megközelítés, amelynek célja a családi kapcsolatok erősítése, a család egészséges működésének elősegítése, valamint a családok életútja során felmerülő különböző kihívások és átmenetek kezelése. A családi életre nevelés elsődleges célja, hogy az egyének és a családok képessé váljanak az erős, reziliens és támogató családi rendszerek kialakításához és rendelkezzenek ezek fenntartásához szükséges eszközökkel. Jellemzően érinti a családi dinamikával, kommunikációval, szülői magatartással, intim kapcsolatokkal, szexualitással, családtervezéssel, pénzügyi menedzsmenttel, stresszkezeléssel és konfliktuskezeléssel kapcsolatos témák széles körét. Ez az elmúlt évszázadban egyre fontosabbá váló terület jelentős formálódáson esett át, s országonként, nemzetenként és kultúránként eltérő arculattal, fókusszal és hangsúllyal jellemezhető. A tanulmányban a családi életre nevelés általános tartalmi koncepcióin túl ismertetjük az edukáció specifikus manifesztációját az Egyesült Államok, Dánia, valamint Kína vonatkozásában. [...]

Kulcsszavak: családi élet, nevelés, oktatás, nemzetközi összehasonlítás, családpolitika


Family Life Education in an International Perspective

A B S T R A C T

Family life education refers to the process through which individuals and families acquire the knowledge, skills, and attitudes necessary to ensure and enhance family well-being. It is an educational approach aimed at strengthening family relationships, promoting healthy family functioning, and managing various challenges and transitions throughout the family life course. The primary goal of family life education is to enable individuals and families to build strong, resilient, and supportive family systems and to equip them with the tools needed to maintain these systems. It typically covers a wide range of topics related to family dynamics, communication, parenting behaviors, intimate relationships, sexuality, family planning, financial management, stress management, and conflict resolution. This increasingly important field has undergone significant transformation over the past century and is characterized by diverse features, focuses, and emphases across countries, nations, and cultures. Beyond general conceptual content, this study presents the specific manifestations of family life education in the United States, Denmark, and China. [...]

Keywords: family life, education, teaching, international comparison, family policy


DOI hivatkozás CIKK LETÖLTÉSE