Hozzáférhetőségi eszközök

Rákó Erzsébet – Lovas-Kiss Antal
KAPOCS folyóirat, 2020/1. szám (103. oldal, kiadja a KINCS)


Romológia a felsőoktatásban

B E T E K I N T Ő

Jelen kutatás célja, hogy áttekintsük a hazai romológiai képzést, a romológiai ismeretek hazai oktatásának körülményeit a különböző képzési szinteken, valamint, hogy feltárjuk, a romológiai ismeretek hogyan jelennek meg a csecsemő- és kisgyermeknevelő, az óvó-, tanító-, tanár-, a társadalomtudományi és egészségügyi képzésekben, valamint a pedagógus továbbképzésben. A kutatás során kíváncsiak voltunk arra, hogy a romológiai ismeretek oktatása milyen képzési rendben és terjedelemben, milyen tartalmakkal valósul meg, s hogy az ország különböző egyetemeinek pedagógusképzésében hogyan jelenik meg a roma kultúra mint ismeret. A szerteágazó intézményi struktúra szükségessé tette, hogy ne csak a romológiai vonatkozásokra fókuszáljunk, hanem átfogó, komplex megközelítésből vizsgáljuk a kérdéskört, ezért kutatásunk során inter- és multikulturális vonatkozások oktatására és a kisebbségekre irányuló tanulmányokra is kitekintettünk. [...]

Kulcsszavak: romológia, felsőoktatás, kisebbségi oktatás, multikulturalizmus, pedagógusképzés


Romology in Higher Education

A B S T R A C T

The aim of this research is to review Romology training in Hungary, the conditions of teaching Romology knowledge at different levels of education, and to explore how Romology knowledge appears in infant and early childhood education, kindergarten, primary and secondary school teacher training, social sciences and health education, as well as in teacher further training. The research also investigates the structure, content, and teaching arrangements of Romology courses, and how Roma culture as knowledge is integrated in various Hungarian university programs. Due to the complex institutional structure, our study also considers the teaching of inter- and multicultural aspects and minority studies. [...]

Keywords: romology, higher education, minority education, multiculturalism, teacher training


DOI hivatkozás CIKK LETÖLTÉSE